“Ratchet & Clank: Rift Apart” คว้ารางวัลใหญ่จาก “Game Audio Network Guild Awards” โดยกวาดไปถึง 4 รางวัล รวมทั้งรางวัลเกมเสียงยอดเยี่ยมแห่งปีด้วย

เมื่อวันพุธที่ผ่านมา มีการประกาศผู้ชนะรางวัล “Game Audio Network Guild” ที่เน้นไปที่การแต่งเพลง บทสนทนา และการดีไซน์เสียงของเกมที่ยิ่งใหญ่ที่สุดประจำปี โดยมีพิธีประกาศสตรีมมิ่งผ่านทาง Twitch ให้ได้ชมกัน มีการแสดงดนตรีสดจาก 88bit และ ราฟาเอล บาติสต้า ด้วย

โดยเกม “Ratchet & Clank: Rift Apart” คว้ารางวัลใหญ่ เกมเสียงยอดเยี่ยมแห่งปี (Audio of the Year) กับ บทสนทนาแห่งปี (Dialogue of the Year) กลับบ้านไปครอง รวมทั้งได้อีก 2 รางวัลคือ Best UI Reward or Objective Sound Design และ Creative and Technical Achievement in Sound Design

ด้านนักแต่งเพลง ริชาร์ด จาคเกส ได้รับรางวัล เพลงแห่งปี (Music of the Year) จากเกม “Marvel’s Guardians of the Galaxy” ซึ่งได้รับรางวัล Best Ensemble Cast Performance อีกด้วย ส่วนรางวัล Creative and Technical Achievement in Music ตกเป็นของ “Returnal” ซึ่งได้รับรางวัล Best New Original IP Audio ไปด้วยเช่นกัน

รายชื่อผู้ได้รับรางวัล “Game Audio Network Guild Awards 2022” ทั้งหมด

Best Game Music Cover or Remix
“The Legend of Zelda: Ocarina of Time” — “Gerudo Valley” (Nintendo)

Best Main Theme
“Kena: Bridge of Spirits” — “Beneath Worlds” (Ember Lab)

Best Music for an Indie Game
“Outer Wilds: Echoes of the Eye” (Mobius Digital and Annapurna Interactive)

Best New Original IP Audio
“Returnal” (Housemarque and Sony Interactive Entertainment)

Best Original Song
“Deathloop” — “Déjà Vu” by Sencit & FJØRA (Arkane Lyon and Bethesda Softworks)

Best Original Soundtrack Album
“It Takes Two” (Hazelight Studios and Electronic Arts)

Best Physical Soundtrack Release
“Halo Infinite” (343 Industries and Xbox Game Studios)

Creative and Technical Achievement in Music
“Returnal” (Housemarque and Sony Interactive Entertainment Europe)

Music of the Year
“Marvel’s Guardians of the Galaxy” — Richard Jacques, Steve Szczepkowski, Yohann Boudreault and Randy Eckhardt (Eidos-Montréal and Square Enix)

Best Game Foley
“Call of Duty: Vanguard” (Sledgehammer Games and Activision)

Best Sound Design for an Indie Game
“Unpacking” (Witch Beam and Humble Games)

Best UI Reward or Objective Sound Design
“Ratchet & Clank: Rift Apart” (Insomniac Games and Sony Interactive Entertainment)

Creative and Technical Achievement in Sound Design
“Ratchet & Clank: Rift Apart” (Insomniac Games and Sony Interactive Entertainment)

Sound Design of the Year
“Returnal” (Housemarque and Sony Interactive Entertainment)

Best Dialogue for an Indie Game
“Disco Elysium: The Final Cut I” (ZA/UM)

Best Ensemble Cast Performance
“Marvel’s Guardians of the Galaxy” (Eidos-Montréal and Square Enix)

Best Non-Humanoid Performance
“Returnal” (Housemarque and Sony Interactive Entertainment)

Best Voice Performance
“Call Of Duty: Vanguard” — Polina Petrova as Laura Bailey, audio director David Swenson, PCAP/VO director JB Blanc and casting director Ivy Isenberg (Sledgehammer Games and Activision)

Dialogue of the Year
“Ratchet & Clank: Rift Apart” (Insomniac Games and Sony Interactive Entertainment)

Audio of the Year
“Ratchet & Clank: Rift Apart” (Insomniac Games and Sony Interactive Entertainment)

Best Audio for a Casual or Social Game
“Honor of Kings” (TIMI L1 Studio, Tencent TimiAudio, Tencent Mobile Games)

Best Audio for an Indie Game
“Unpacking” (Witch Beam and Humble Games)

Best Game Trailer Audio
“God Of War Ragnarök” — PlayStation Showcase 2021 Reveal Trailer (Sweet Justice Sound, Sony PD Sound and Sony Computer Interactive Entertainment)

Best Cinematic & Cutscene Audio
“Returnal” (Housemarque and Sony Interactive Entertainment)

Best Game Audio Article or Publication
“Leading With Sound” (Rob Bridgett and Routledge)

Best Game Audio Presentation Podcast or Broadcast
“Returnal With Loic Couthier & Toivo Kallio” (Tonebenders Sound Design Podcast)

Excellence in Audio Accessibility
“Blind Drive”(Lo-Fi People) and “Halo Infinite” (343 Industries and Xbox Game Studios) (TIE)